Churute - Reisverslag uit Churute, Ecuador van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Churute - Reisverslag uit Churute, Ecuador van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Churute

Blijf op de hoogte en volg Myrna

21 December 2014 | Ecuador, Churute

Na een lange dag reizen met de bus vanuit Mindo en een overnachting in Guayaquil zijn we dan vroeg in de ochtend aangekomen bij Churute.
We hebben een boottour door de mangroves gedaan, Jairo is daar gids en heeft alles uitgelegd hoe de mangroves in elkaar zitten.
Elke dag is er eb en vloed en dat scheelt wel zo'n 4 meter in hoogte van de rivier, die uitstroomt op de zee. Er leven veel verschillende vogels, wel 12 soorten verschillende reigers, waar we er een paar van hebben gezien en zo nog 350 of meer soorten andere vogels. Ook hebben we ijsvogels gezien en leven er krokodillen in de mangroves...een kleine van 2a 3 meter zijn we tegengekomen. De grootste tot nu toe is 8 meter die ze er hebben.
Erg indrukwekkend en hoe de bomen in elkaar vergroeid zijn tot wel één groot overdekt netwerk van zo'n 100 hectare. Er leven ontzettend veel krabben in de mangroves, deze zorgen er ook weer voor dat de bomen er kunnen leven door de kuilen die ze maken.
Elke dag word er wel gejaagd op deze krabben. Alleen de mannetjes van minimaal 3 jaar oud mogen meegenomen worden, zo blijft het in stand. De jagers worden gecontroleerd bij het verlaten van de reserva! Sinds 2006 staat er een boete op het meenemen van vrouwtjes of baby krabben en het hout! Dit om het park te beschermen.

We zijn naar MonoLoco gegaan, dat is de lodge van Simon, heb zelf wat eten klaargemaakt voor ons. Gelukkig kon ik in de keuken wat vinden wat ik klaar kon maken! (Vlees zonder hoofd en poten na wat zoeken)
Monoloco ligt aan de rand van de bergen. Na het eten hebben we nog genoten van de natuur en het zwembad met een wijntje erbij.
De muggen hadden ook een heerlijk avondmaal en zo was ik ineens binnen 10 minuten wel 30 keer gestoken en ben ik snel naar binnen gegaan en heb me verstopt onder mijn mosquitonet! Hasta mañana...

In het donkere van de nacht hoorde je de vogels zingen en de brulapen brullen! Het lijkt alsof ik midden in een jungle slaap. Het getik van de vogelvoetjes op het dak...het gekwetter en gefladder. Het lijkt alsof ik omsingeld ben, er zit een kikker in mijn badkamer en ook de spin vind het fijn bij mijn toilet!
Ik kruip maar weer snel onder mijn mosquitonet en word weer wakker als de zon net opkomt!
Wat een heerlijkheid en wat een rust.
Het zonnetje begint al snel te schijnen en na een kop koffie en een ontbijtje heb ik me prima vermaakt bij het zwembad en in de hangmat, terwijl mijn was in de wasmachine zit.
Met een tas vol schone kleren vertrek ik samen met Jairo naar guayaquil om daar een vlucht naar Cali te nemen voor kerst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12514

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

South America part 2!

23 Oktober 2013 - 23 December 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: