Mindo Birdwatching - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Mindo Birdwatching - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Mindo Birdwatching

Blijf op de hoogte en volg Myrna

19 December 2014 | Ecuador, Quito

Aangekomen in Mindo bij een reunie geweest van Birdwatching. Een 20 jarig bestaan en er waren ook een aantal vrienden van Jairo aanwezig.
Ons ingeschreven voor de volgende ochtend om mee op pad te gaan.
Na wat te hebben gegeten met het vriendengroepje maar eens gaan slapen, want om 03.00 verzamelen we al op het plein.
Na een rit van bijna 2 uur kwamen we aan bij reserva Yanacocha.
Een fantastisch uitzicht zo 's ochtends vroeg over de bergen van Pichincha met de vulkanen Guagua en Ruco.
Daar hebben we de inca trail genomen en in de 4,5 uur dat we rond hebben gelopen hebben we 42 verschillende soorten vogels gezien.
Onder andere de Rufous antpitta, een vogel wat naar ons toekwam huppelen en erg nieuwsgierig is. Leuk ding. En ook nog een grote uil die ze nog niet eerder hadden gespot :-)
Bij terugkomst weer bijeengekomen met de vrienden en besproken wat iedereen heeft gedaan en gezien. Erg gezellig. Nog een flesje wijn mee naar het plein totdat we het voor gezien hadden en ons bed opzochten om een nacht goed en lang te slapen.