Cali, salsaferia - Reisverslag uit Cali, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Cali, salsaferia - Reisverslag uit Cali, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Cali, salsaferia

Blijf op de hoogte en volg Myrna

23 December 2014 | Colombia, Cali

In guayaquil de vlucht gemist door het drukke verkeer in Guayaquil. Een nachtje geslapen vlakbij de airport en de volgende ochtend kon ik mee op de vlucht via bogota naar cali! Het was allemaal spannend of ik wel mee kon op de vluchten, maar uiteindelijk is het gelukt. Ik ben in Cali! In het hostel zag ik Isabella uit duitsland, zoals afgesproken. Samen een fles wijn opengetrokken en bijgekletst. Kerstdiner gehad in het hostel en die avond nog salsa gedanst in een lokaal tentje. Erg gezellige kerstavond gehad samen.

Het is kerst!
We gingen naar de autopista waar de grote parade langs zou komen. Om 13.00 waren we er al. We hebben krukjes gekocht en hebben lokale vrienden gemaakt. Het zonnetje scheen heerlijk, maar zo warm dat we toch maar een sombrero hebben gekocht en ook dan ook maar wat eten en drinken bij de kraampjes. Samen met onze vrienden aquardiente gedronken! Soort anijsshots! Begonnen al om 14.00 met drinken en het werd ook steeds drukker om ons heen. De optocht begon pas om 17.00 maar tegen die tijd stond het al bomvol met mensen. Wij stonden gelukkig vooraan! Het was super om de optocht mee te maken. We stonden tussen alle lokalen en het was een groot feest. Iedereen zong en danste mee. Het duurde tot 22.00! Wat een geweldige kerstdag!

Tweede kerstdag zijn we naar San Antonio geweest, een leuke wijk in cali! Daar hebben we heerlijk geluncht en rondgelopen.
Cristo Rey is het beeld wat in Cali staat, dit is dezelfde als in Rio de Janeiro. Alleen 4 meter kleiner!
Vanaf Cristo Rey heb je een fantastisch uitzicht over de hele stad!
In de avond zijn we nog gaan dansen bij TintinDeo, een leuke salsaclub.

Derde kerstdag hebben we lekker rustig aan gedaan. En hebben Isabella en ik uitgebreid gekletst en geluncht bij Archie's. Met echte kaasjes en wijn!
's Avonds zijn we de stad in gegaan en hebben we de lichtshow gezien bij de kerk en een watershow bij de fontein! Indrukwekkend mooi gedaan.
Ze hadden ook een biertuin en wat optredens. De hele stad hing vol met lichtjes en dit jaar heeft Cali ook de "lichtcompetitie" gewonnen van alle steden.
Ellie was ook in Cali met Roberto en samen zijn we wat gaan drinken, dansen en zingen in een karaoke bar. Supergezellig. Je kon er alleen flessen drank bestellen, dus dan maar wodka jus! Party!!!

Elke dag is er feest in Cali, we zijn bij de autopista naar Cali Viejo gegaan om te kijken. Een lange optocht met veel muziek en dansen en leek wel carnaval. Iedereen verkleed als van alles en nog wat. Allerlei thema's kwamen voorbij, zoals plaatsen uit colombia.
In de avond naar een spectaculaire show geweest bij een dansschool Swing Latina! Een show waar vooral rumba en salsa werd gedanst in allerlei stijlen.
Ook kinderen van 8 tot 12 jaar gaven een waanzinnig optreden...zo snel, zo ongelovelijk goed met zelfs alle acrobatische activiteiten erbij! We keken elkaar aan vol verbazing...
In de pauze kwamen de oudere artiesten ons vragen om een dans en zo heb ik ook met een van de mannen gedanst! Erg leuk.
En natuurlijk daarna met onze chinees en duitser die ook salsa kunnen. Erg leuke avond gehad als topafsluiter van Cali!
De volgende dag zijn Isabella en ik samen naar de luchthaven gegaan en hebben daar afscheid genomen. Tijd om weer verder te gaan met onze eigen reis! Isabella naar Bogota en ik naar Lima.