Ushuaia 18/12/13 - 21/11/13 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Ushuaia 18/12/13 - 21/11/13 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Ushuaia 18/12/13 - 21/11/13

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

21 November 2013 | Argentinië, Ushuaia

Na een laaaaange busrit van Puerto Natales zijn we in Ushuaia aangekomen, de zuidelijkste stad van de wereld, gelegen in Vuurland Jaaaaaa. Daar zijn we dan aan 'het eind van de wereld' yeahhhhh!! ;-))

Beagle Kanaal
Een mooie tour over het kanaal van 5,5 uur gedaan. Het beagle kanaal is 250 kilometer lang. De belangrijkste nederzettingen langs het kanaal zijn Ushuaia in Argentinië en het Chileense stadje Pto Williams. Hier vaar je ook langs. Onderweg zie je de 'zwart-witte' vogels, de zeeleeuwen op 'isla de los lobos' en natuurlijk de beroemde vuurtoren. En aan het eind de pinguïns waar we ook nog een keizerpinguïn hebben gezien. Wow ;-) Hij liep er stoer bij. De pinguïns waren erg nieuwsgierig en kwamen richting onze boot en ondertussen waren ze wat aan het spelen en aan het zwemmen. Erg leuke beesten blijven het, je zou er bijna stiekem eentje meenemen.
Op de terugweg naar de haven van Ushuaia stak er een stevige wind op die ervoor zorgde dat we deinzend over het water gingen en je de kopjes hoorde rinkelen en verschuiven over de tafel.
Terug in de haven lag er een cruiseschip die net terug kwam uit Antartica.
Ja, dat zou ik ook nog een keer willen doen, ze hadden mooie aanbiedingen maar dan zou ik met kerst alweer thuis zijn, (ik weet dat sommigen dat wel heel leuk zouden vinden) of ik zou de rest van mijn reis moeten gaan werken, dat is nou ook niet helemaal de bedoeling.

4x4 tour
Heerlijk luxe kwamen ze ons ophalen bij ons hostel! De eerste stop was bij de vakantieplek van de huskies! Deze konden we even gedag zeggen en aaien! Ze waren wel enorm in de rui, ondanks dat er nog sneeuw hier en daar ligt is het toch echt lente!
Met de 4x4 op naar de bush! Door diepe plassen en hobbelige weggetjes, langs oa een beverdam kwamen we aan bij een hutje in the middle of nowhere waar de mannen een overheerlijke bbq hadden voor ons met goede argentijnse wijn op tafel! En een houtkacheltje om ons warm te houden!
Was een super gezellige dag met veel humor!

Glaciar Martial!
Met Felipe uit Brazilië een kleine trekking gedaan naar de gletsjer......althans een poging gedaan om de gletsjer te vinden. Bleek nou dat deze onder de sneeuw lag en relatief heeeel wat kleiner en anders is dan de andere gletsjers die ik inmiddels heb gezien. Ondanks was het uitzicht betoverend en hebben we nog een sneeuwballen gevecht gehad ;-) geniaal om een braziliaan in te peperen....hahahaha
In het hostel nog heerlijk buiten gezeten met een wijntje en afgesloten met een etentje.

Bye bye Ushuaia!
Adios 'el fin del Mundo'

Ook het eind van Deel I van mijn reis.
Back to Buenos Aires...

• 02 December 2013 - 16:33

Colinda:

JALLOEEERSS maar heel lekker om zo met je mee te kunnen lezen ;)