Playa (no es) Blanca - Reisverslag uit Pasacaballos, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Playa (no es) Blanca - Reisverslag uit Pasacaballos, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Playa (no es) Blanca

Blijf op de hoogte en volg Myrna

26 November 2014 | Colombia, Pasacaballos

Playa Blanca, dat was onze missie van vandaag.
Na een ontbijtje aan de overkant hebben we de taxi gepakt die ons naar de bus bracht, die gaat vanaf de andere kant van Cartagena, vlakbij een "modern" winkelcentrum...laten we zeggen dat de gebouwen moderner zijn maar wat er op straat gebeurd is het tegenovergestelde.
Pasacaballo, dat is de stop waar we eruit moeten en vanaf daar een taximoto of collectivo nemen....nu willen we graag heelhuids aankomen dus kozen we voor de collectivo, een gewone auto die je met andere mensen deelt, op weg naar de collectivo namen we een kort ritje met de taxi. We zaten samen op de bijrijdersstoel voorin. Dat was erg knus waarbij ik met mijn linkerbil op de rand zat, de chauffeur kon nog net schakelen en Eva met haar rechterbil op de rand van de armleuning!!! ;-))
En we hadden beide onze kleine rugzak mee die we ook nog op schoot hadden...het zweet droop langs onze benen als een waterval!
In de collectivo hadden we gelukkig iets meer ruimte achterin en die heeft ons afgezet bij de ingang van Playa Blanca, na het hele strand te hebben afgestruind naar het aangeraden hostel playa blanca, was dit een tegenvaller. Wel geluncht daar en weer terug gelopen over t strand en Chaka Zulu zag er leuk uit en hebben daar een cabaña genomen!
Het is wel back to basic allemaal. Er is een toilet maar spoel je door, door er een emmer water in te gooien en ook t douchen is met een emmer water! Alles is ook gebouwd op t zand.
Toch wel een heel verschil met het luxe resort Shogogo op Curacao waar we zijn begonnen ;-)
Wat geluierd op t strand en met een cuba libre en een biertje genoten van de ondergaande zon. Wel heerlijke verse vis gegeten met onze voeten in het zand en de zee voor ons met een prachtige sterrenhemel erboven!
Op de achtergrond latin music en wat dansende mensen op het strand.....althans dat proberen ze...hahaha
Het mosquitonet werd voor ons opgehangen en we hebben onze tassen in de locker gezet met een slot erop.....onze deur konden we met een spijkertje op slot doen.
Je kan het vergelijken met de huttenbouw!
Onze oostenrijkse buurman had zijn matras voor zijn deur gelegd bovenaan de trap, hij was onze "bodyguard" voor de nacht.
We hebben kort geslapen en om 06.00 zaten we klaar voor de "lancho" (boot) naar Cartagena, maar die kwam niet...met een ander stel hebben we een taxi gedeeld rechtstreeks naar Cartagena. Pas de 6e auto wilde wel rijden voor een redelijk bedrag!
Eindelijk weg daar, yes!!!
Naast ons hostel een ontbijtje gedaan en ja, dan kan je dit allemaal wel waarderen als je op playa blanca bent geweest...en lijkt alles schoon hier hahaha
Na een powernap en een lokale lunch zijn we naar het fort van San Felipe geweest. Ons hostel had geen wifi dus zijn we bij hostel mamallena geweest. Daar een drankje gedaan met happy hour en hostel geregeld voor medellin!
Na al dat lokale eten, vis/vlees en rijst zijn we maar weer een heerlijke pizza gaan eten bij iBalconi om Cartagena af te sluiten waar we mee begonnen waren! Het is hoog tijd om door te gaan...de wifi is op, de champignons en de zonsondergang niet meer zo mooi!