Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Cartagena

Blijf op de hoogte en volg Myrna

22 November 2014 | Colombia, Cartagena

Van Bogotá naar Cartagena. Mijn standby ticket was doorgevoerd en ik had een ticketnummer, alleen Eva had wat pech...via nl nog gebeld maar nergens een aanvraag gevonden. Dus toen heeft ze maar een ticket gekocht. Er was nog plek op de vlucht van 17.40! Ja dat betekende een dag wachten op de airport! Wij waren er namelijk al om 09.30 en terug naar de stad was niet zinvol met de regen. Dus lekker gechilled en mijn blog bijgewerkt en de rest in orde gemaakt,zoals financiën e.d. Word tijd dat KLM onze salarissen eens gaat storten hahaha!
Ik kon gelukkig inchecken voor dezelfde vlucht en na wat duimen was er nog een stoeltje vrij voor mij! Met wat extra vertraging zijn we dan eindelijk in Cartagena aangekomen. Met trappen stapten we uit en de warmte omhelsde ons. We liepen zo van de bagageband naar buiten en taxi's stonden in rijen te wachten. Wat is dat een mooi stadje zeg, met een stadsmuur, allemaal gekleurde huisjes. Door wat smalle straatjes kwamen we aan bij ons Hostel JetSet wat zich bevind in een levendige straat in de wijk Getsemani.
Tassen neergezet en gelijk wat gaan eten bij iBalconi, waar ze de lekkerste pizza van heel Colombia hebben zeggen ze. En niets is minder waar. Met een bruchetta vooraf nomnomnom...zaten we heerlijk op het kleine balkonnetje met uitzicht op het kruispunt van de straat. Een heerlijk briesje en de salsamuziek steeg op vanuit Havana, een leuke tent die eronder zit met een live cubaans bandje. Voor 15.000 COP ieder mochten we naar binnen, de drankjes waren er een stuk duurder dan we gewend waren maar maakt het niet minder gezellig. Met wat colombianen gedanst en wat vakantiegangers uit Guatemala!
Onderweg terug naar t hostel, wat zo'n 200 meter was hebben we zelfs nog op straat gedanst met de lokalen, we hebben weer erg gelachen. Was weer eens een geslaagde avond.

Even een ontbijtje halen aan de overkant en vervolgens de stad doorgelopen langs de stadsmuur via Plaza SanDiego, een bak vol fruit genomen onderwef bij een "fruitvrouwtje". Op plaza Santo Domingo gezeten en genoten van alle toeristische attracties, paard met wagens die er voorbij kwamen, een stel jongens die mee rapten met hun muziek, lui die allerlei sieraden willen verkopen etc....dit is hier in deze landen ook heel normaal.
Bij café del mar gezeten met een drankje en een fenomenale zonsondergang gezien met lounge muziek op de achtergrond.
Om de hoek van het hostal wat gegeten en beide waren we het eens over een avondje tutten uit onze backpack! Dus dat hebben we gedaan....en even een heerlijke nacht slapen!