Bogotá, Colombia - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Bogotá, Colombia - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Bogotá, Colombia

Blijf op de hoogte en volg Myrna

19 November 2014 | Colombia, Bogota

Nadat onze vlucht wat vertraging had kwamen we pas tegen 23.00 aan bij David in Bogotá. Hier ook weer een kamer via airbnb geboekt. Dit keer voor 2 nachten.
Dit huis voelde heel huiselijk aan en David showde ons heel enthousiast zijn huis. Na een goede nacht slapen zat ik lekker op het dakterras in het zonnetje met mijn kopje koffie en een fantastisch uitzicht op de teleférico, de kerk op de top en montecristo aan de andere kant. Wow!!!
We hebben rustig aangedaan, de huishoudster heeft onze was gedaan (van de afgelopen 2 weken, dus een aardige berg) en we hebben tickets geregeld voor de vluchten in Colombia.
We hebben geluncht bij een frans tentje, op aanraden van David en dat was echt heel goed.
Toen we er zaten begon het heel hard te regenen en te onweren...het is hier ook koud in Bogotá, het ligt hoog en is er erg nat dus! Voor de volgende dag nog een hostel geregeld zodat we nog een dag bogotá kunnen bezichtigen.
Onderweg een empanada gehaald en die hebben we in het duits besteld, haha....de eigenaren zijn zwitsers en half nl!
In de avond natuurlijk weer wat gegeten bij een lokaal tentje, je vind alles echt om de hoek. Deze borden met eten zijn goedkoop, erg lekker maar veel te veel voor ons om alles op te eten.
Door de regen en kou zijn we weer terug gelopen, langs barretjes waar ze aan het feesten waren maar wij hadden al genoeg gefeest de afgelopen tijd, dus hebben het bij een rustig dagje gehouden...

Nadat we al onze kleding opgevouwen, gestreken en vooral met een heerlijke wasgeur terugkregen hebben we onze tassen ingepakt en deze bij hostal Fatima neergezet.
De taxi genomen naar de teleférico!
Onderweg naar boven stonden allerlei kerstversiersels langs de kabelbaan en boven bij de kerk stond het er ook al helemaal vol mee....
Ze zijn er maar druk mee hier!
Het uitzicht is fenomenaal en wat een grote stad is het.
Cultuur stond ook nog op het lijstje, we zijn naar museum Botero geweest...3 verdiepingen vol met leuke vrolijke schilderijen van Botero, maar ook zagen we Picasso ertussen hangen.
Weer werd het donker en begon het hard te regenen en te onweren...heel
koud was het nu niet maar morgen willen we wel weer naar de zon!

Andres carne is een bekend restaurant hier in Bogotá. Hier kan je heerlijke biefstuk eten, dus dat hebben we ook gedaan.
Het restaurant leeft! Er waren allerlei feestjes en partijen...een life band die er speelde en verkleedde personen liepen er rond. De serveerders renden door het hele pand, het leek een chaos maar alles ging gestructureerd. Een geweldige ervaring!