Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Medellin

Blijf op de hoogte en volg Myrna

29 November 2014 | Colombia, Medellín

Na een ontbijtje bij Gato Negro in Cartagena kwamen we na een voorspoedige vlucht aan in Medellin. Een taxi genomen naar Tamarindo Inn waar we door Ramiro, een vriendelijke man, werden ontvangen. Hij vertelde wat er allemaal te doen is hier. Met deze info zijn we gaan lunchen...het is zo'n dag dat je van maaltijd naar maaltijd leeft.
Na wat te hebben gerelaxed zijn we 's avonds naar Pueblito Paisa gegaan om op de heuvel een Bandeja Paisa te eten met uitzicht over Medellin by night.
Bandeja Paisa is een typisch gerecht van de regio Antioquia, dit is een echte caloriënteller en dit aten de mensen vroeger voordat ze de hele dag aan t werk gingen!
Het bestaat uit rijst, rode bonen, varkensvlees, bloedworst (bah), chicharrón, chorizo, gemalen gehakt, gebakken ei, hogao saus, arepa, bakbanaan, advocado en limoen.
De mensen worden hier ook Paisas genoemd en daar zijn ze trots op.
De voornaamste hoofdsteden waar de Paisas wonen zijn Medellin, Manizales, Pereira en Armenia.

Teleférico van Medellin.
De metro genomen, deze is schoon en veilig en de lokalen maken hier rijkelijk gebruik van, want het is altijd druk. Vanaf het station gaat er een kabelbaan naar boven, dit behoort ook tot de metrolijn en is speciaal aangelegd voor de mensen die in deze wijk wonen, die anders 4 uur moesten lopen en nu in 10 min boven of beneden zijn ;-)
Deze kabelbaan gaat over de "favelas" van Medellin heen naar het eindstation Parque Arvi.
Het uitzicht is waanzinnig...zo zie je achter de "favelas" de grote stad liggen midden in de vallei en ook het grote bosgebied achter de drukke stad.
Op de terugweg nog uitgestapt bij Plaza Botero, waar grote beelden van Botero staan, echt mijn held van deze vakantie in Colombia ;-)
Naar de volgende halte gelopen. Heel de straat staat vol met kraampjes en het kroelt er van de mensen. Net zoals in Azië hebben ze hier ook van die malletjes met kleine winkeltjes waar je werkelijk waar alles kan kopen wat je wil.
Terug in El Poblado, waar we in het hostal zitten, zit Zona Rosa, daar zijn we naar Envy Rooftop bar geweest, deze bar heeft een zwembadje en natuurlijk een mooi uitzicht. Daar hoort ook een cocktail bij!
In deze wijk zitten ook allemaal leuke barretjes en restaurantjes, de een heeft de salsa muziek nog harder staan dan de ander....lekker rustig eten zit er niet echt in bij het restaurantje die we hebben uitgezocht. Afrekenen en wegwezen...hahaha
Wel is het er heel gemoedelijk en hangt er een leuke sfeer.