Torres del Paine 17/11/13 - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Torres del Paine 17/11/13 - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Torres del Paine 17/11/13

Blijf op de hoogte en volg Myrna

17 November 2013 | Chili, Puerto Natales

De wekker ging weer vroeg, dit keer om 06.30 want om 07.50 hadden we de bus naar Torres del Paine.
Na alle formulieren te hebben ingevuld en informatie hebben gekregen werden we met een klein busje afgezet bij bijna het beginpunt van sendero del torre!
Het was koud, mistig, miezerregen en beetje wind. En je zal t niet geloven, ja ik was mijn fleecetrui en mijn muts en handschoenen vergeten! Tsja....die lagen nog warm en droog op mijn bed. Na het eerste uur alleen maar omhoog lopen had ik het al goed warm, gelukkig maar! Na het tweede uur had ik het wel warm maar waren we ook al helemaal verregend en inmiddels toch maar mijn sexy poncho aangedaan! Het derde uur liepen we groot gedeelte door t bos in de blubber, wat binnen no time overal zat, en het laatste gedeelte was zwaar, steil stukje omhoog en rotsen trotseren. Aangekomen bij 'mirador el torre' zagen we alleen het meer en voor de rest was t mist! Je zag nog net je hand voor ogen ;-) maar daar hield het op.
Snel even een broodje met kaas eten (brood was amper weg te werken, bah wat vies hier in chili) en weer snel terug naar beneden voordat ik vast zou vriezen aan de steen. Op weg naar beneden ben ik tot 2x aan toe over een steen uitgegleden!! (Ja 3x scheepsrecht)
Het is vakantie, je betaald hier (veel) geld voor en zou dus leuk moeten zijn. Gelukkig ging t zonnetje nog schijnen en hadden we mooi uitzicht over de vallei. Laatste stukje terug stond er een stevige wind, gelukkig in onze rug en hebben we de shuttle genomen naar het infocenter waar we nog zeker 1,5 uur bij een houtkacheltje hebben gezeten om op de bus te wachten die ons terug zou brengen naar puerto natales!
Al met al wel een geslaagde dag! We hebben de top bereikt, door regen, mist en wind, en dat was mijn doel!
Smachtend naar een lange warme douche, een maaltijd en een heerlijk bed met donzen dekbed.
Ik zeg een voldaan trusten allemaal


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Zuid-Amerika

Backpacken door Zuid-Amerika voor 2 maanden!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Pablo Escobar

29 November 2014

Guatapé, Piedras del peñol

29 November 2014

Medellin

28 November 2014

Santa Fe de Antioquia

26 November 2014

Playa (no es) Blanca
Myrna

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 12527

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

South America part 2!

23 Oktober 2013 - 23 December 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: