Puerto Madryn - Bariloche 2/11-6/11 - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Puerto Madryn - Bariloche 2/11-6/11 - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn - Bariloche 2/11-6/11

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

06 November 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

De reis van Pto. Madryn duurde 15 uur met een overstap in Esquel! Prachtig dorpje. We reden nog door El Bolsón, erg mooi om te zien. Het lijkt een beetje op Oostenrijk/Zwitserland met het landschap, de witbesneeuwde bergtoppen. Het zijn in de winter ook skidorpjes! Je merkt dat het hier ook nog kouder is dan aan de oostkust, maar het zonnetje komt meer door en de natuur verandert. Het straalt rust en ruimte uit en dat is heel fijn. Heerlijk met een muziekje op (keuze uit wel ruim 7407!!! Nummers, dus voor elke 'mood' wel iets) naar buiten kijken en genieten van de prachtige natuur wat Patagonië te bieden heeft.
In Bariloche aangekomen en naar hostel Below41 gegaan, de eigenaar is Leonardo, oftewel Leo met heeeele lange dreadlocks en is supervriendelijk! Het hostel geeft je een 'thuis' gevoel. Waar je binnenstapt en je ook meteen opgenomen word in het gezelschap!
Heerlijk geluncht bij Holly met uitzicht op het meer en de bergen op de achtergrond op aanraden van Leo. Erg fijn om een heerlijke salade te eten met een verse jus erbij....even wat vitaminen binnenkrijgen als dat kan hier ;-)
De avond wat met Mihaela en een vriendin van haar en Eric 'the fishguy' uit eten geweest bij een duitste tent en bratwurst mit sauerkraut gegeten, oftewel knakworsten met iets wat leek op zuurkool en mostert. Het was best lekker.
Volgende dag gaan fietsen! Het was prachtig weer, zonnetje scheen en was 24 graden. Circuito Chico gedaan van 17km! in de bergen. Het is goed voor je lachspieren als er na de bocht nog een steile helling aankomt! Maar het uitzicht zorgt ervoor dat het de moeite waard is.
Na een dagje te hebben gefietst hebben we thuis gekookt en zitten kaarten!

Jaaa, we hebben een auto gehuurd met z'n vieren. Math en Nicole uit californië, Nefeli uit Australië.
Ready for the 7 lakes tour!
Om 11.00 vertrokken we. Ik als moeder overste achter het stuur! Eerst langs de supermarkt voor eten om de dag door te komen. Nog aangehouden door de politie voor controle en op weg naar het plaatsje Villa La Angostura. Daar hebben we zitten picknicken in de zon en super lekker ijs gegeten. We mochten van alles wat proberen en dan de moeilijkste keuze maken die er is!
Vervolgens op weg naar het eerste meer en naar de watervallen! Kleine hike om ze te zien, maar mooie weg erheen.
Bij elk meer hebben we een foto genomen en is uiteindelijk een hilarische fotoshoot geworden!
De 'jumpfoto' heeft een eeuwigheid geduurd met 2 camera's op de auto met timer en tellen maar. Tranen van het lachen, na de 87e sprong konden we echt niet meer.
Aangekomen in San Martin de los Andes aan een stelletje gevraagd of ze een foto wilden nemen, na 3 pogingen hadden we een goede 'springfoto'! Yeah... We hebben nog wat rondgekeken in het dorpje en ze hadden lifemuziek op het plein. Crazy Nicole zou gaan dansen midden in de cirkel voor 20 pesos! Whahaha en daar ging ze....wat een feest! Nog een hamburger gegeten en weer terug naar Bariloche. Om 03.30 lagen we in ons bed.

Volgende ochtend om 11.00 de auto ingeleverd en onze nieuwe witte fiat was verandert in een half bruine fiat vol met kruimels op de achterbank en steeninslag in de linkerdeur! Kleine bijdrage geleverd aan het verhuurbedrijf en alles in orde.
De rest van de dag regende het de hele dag, mooie dag om beetje te relaxen met z'n allen en mijn tas te ordenen! Nu al wat toiletspullen kunnen deponeren en paar shirtjes achtergelaten bij Mathilde, lieve meid die in het hostel werkt. Dus iedereen blij. In het dorpje wilden we, Nefeli en ik naar het Patagonië museum maar ondanks dat er op het bordje stond dat ie open zou zijn stonden we voor een dichte deur. Ze hebben hier trouwens ook maar een siesta van 12.00 tot 17.00!!! Vervolgens heb ik maar een regen/wind-dichte jas gekocht, want dat is toch wel nodig hier met die sterke wind en onverwachtse buien!
Na het eten spullen inpakken en op weg naar een volgend avontuur!