Buenos Aires - Puerto Madryn 29/10-2/11 - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Puerto Madryn 29/10-2/11 - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Buenos Aires - Puerto Madryn 29/10-2/11

Blijf op de hoogte en volg Myrna

02 November 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

Dear family and friends,

Nog een ochtendje te gaan in Buenos Aires.
Samen met my roomie Dominique uit Engeland wilden we nog naar Teatro Colon, daar aangekomen waren er helaas geen tickets meer beschikbaar voor de ochtend.
Nog wel mijn laatste euro's kunnen wisselen bij mijn vriend op Florida street en rond 14.00 de taxi genomen naar het busstation. Dat is een mega station, mijn bus vertrok van perron #20 en zat bijna helemaal vol. Ik heb de achterste stoel nog kunnen boeken en heb me geïnstalleerd voor de komende 20 uur!!!! Ik zat naast de keuken. We kregen wel een warme maaltijd, heerlijke spaghetti en een salade met wat drinken, en ook als ontbijt 'fantastische crackers' met jam en een zoet koekje...! De jongen van de bus,Maxi, zat de gehele busrit met me te flirten en kwam uiteindelijk na de service naast me zitten (dat schijnt hun ruststoel te zijn) en heeft van alles geprobeerd om me in te palmen. Voelde me erg gevleid dat ik hier ook goed op de markt lig, whahahahahaha....
Aangekomen in Puerto Madryn kwam ik bij mijn hostel aan, erg gezellig en cosy. Ik schoof aan met een kop koffie en ben met Mihaela aan de klets geraakt, leuke meid uit Roemenië die in Kopenhagen woont. We zijn wat gaan lunchen en het begon keihard te regenen en te onweren, pffff dacht dat hier de zon zou schijnen.
Mihaela vertrok en toen ik aan t ontbijt zat de volgende dag kwam er een Nederlands stel binnen, samen een autootje gehuurd en eind van de middag kwam Dominique ook binnen en hebben we samen wat gegeten in het hostel.
Leuke avond gehad en erg veel gelachen met lekkere flessen Argentijnse rode wijn op tafel.
Eind van de avond hadden we een groep van 5 om mee te gaan touren de volgende dag.
Eric, Claudia uit nl, Dominique uit Engeland, Karin uit Duitsland en ik.

Om 09.00 vertrokken we na het ontbijt richting Punto Tombo om de pinguïns te zien. Mooi natuurreservaat waar je de pinguïns van nog geen meter van je af ziet lopen of liggen. Wat zijn dat mooie en leuke beesten. En wat een natuur en uitzicht! Terug bij de auto zijn we gaan picknicken, heerlijke eigen gemaakte broodjes gezond.
Op de terugweg nog langs Gaiman gereden, daar hebben ze typische Engelse thee met 'scones'
We konden alleen hightea-en maar we zaten nog vol en hebben de 'scones' bij de lokale bakker gekocht en thuis klaargemaakt als toetje, nadat we zelf weer hadden gekookt en de wijn natuurlijk niet mocht ontbreken

Om 07.30 startklaar om naar Peninsula te gaan, daar hebben we heel veel zeeleeuwen gezien en nog meer pinguïns. Weer heerlijk wezen picknicken in het zonnetje, die met 28 graden scheen. Onderweg zijn we nog schapen, armadillos, wilde paarden!, struisvogels en andere leuke beesten tegen gekomen. Helaas hebben we geen orca's gezien :-( maar hebben we wel walvissen zien springen vanaf de kant! Waanzinnig :-)
Toen we terugkwamen in het hostel heb ik mijn spullen gepakt en om de hoek nog wat snacks gehaald voor onderweg en de bus van 21.00 gepakt op weg naar Bariloche.
Erg raar om ze gedag te zeggen, was super gezellig 2 dagen op pad te zijn geweest met hele leuke en gezellige mensen bij elkaar, maar mijn reis gaat ook weer verder.

Heb niet het idee dat ik pas 1,5 week op reis ben, het voelt al veel langer!
Het avontuur is pas net begonnen....


  • 05 November 2013 - 12:23

    Caro:

    Lieve Myrna,

    'T klinkt eigenlijk als op stap met je collega's! Alleen is hernando 1,5 dag afscheid nemen niet in 't BMC... Enjoy lieverd!

  • 07 November 2013 - 08:26

    Sabrina:

    Leuk om zo je reis mee te beleven via jouw verhalen! Geniet ervan!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Zuid-Amerika

Backpacken door Zuid-Amerika voor 2 maanden!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Pablo Escobar

29 November 2014

Guatapé, Piedras del peñol

29 November 2014

Medellin

28 November 2014

Santa Fe de Antioquia

26 November 2014

Playa (no es) Blanca
Myrna

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 12529

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

South America part 2!

23 Oktober 2013 - 23 December 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: