Buenos Aires 24/10 - 28/10 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Buenos Aires 24/10 - 28/10 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Buenos Aires 24/10 - 28/10

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

29 Oktober 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Op vrijdag ben ik naar het 'crewhotel' gegaan, daar nog een kop koffie gedaan met de crew en de meiden gedag gezegt. De mannen van de cockpit kwam ik in de stad weer tegen en hebben we samen nog wat geluncht in 'San Telmo'. Was weer erg gezellig.
Die nacht werd ik wakker en besefte dat ik niet terug ging naar NL en dat ik echt ben begonnen aan mijn reis waar ik zo naar uit heb gekeken! En dat ik de komende maanden gewoon vakantie heb en kan doen wat ik wil!!!! Freedom....met een low budget, dat wel! Maar goed te doen hier ;-)) als je alles loopt en bij de lokale tentjes wat eet of gewoon naar de supermarkt gaat!

Zaterdag overdag naar Caminito gegaan en heerlijk daar rondgelopen en op een terrasje gezeten. Ze dansen daar de Tango op straat en het stond er vol met kraampjes, erg gezellig en kleurrijk.
Het zonnetje scheen heerlijk en de mensen leven op straat, de parken zitten vol met families met kinderen die er spelen, mensen die de hond uitlaten of gewoon heerlijk, zoals ik, op een bankje zitten of in het gras liggen te genieten van de geur van de 'lente', het gelach en rumoer om je heen, de vogeltjes die fluiten, maken dat al je zorgen verdwijnen....en het gevoel van geluk naar boven komt en ik alleen maar een hele grote glimlach kan hebben op mijn gezicht, die me altijd heel goed staat, als ik men mag geloven.
Op zondag was er een markt in San Telmo, op defensa, straat vlakbij mijn hostel. Overal speelden ze muziek, de straten vol met kleedjes waar ze van alles verkochten, van kleding, sieraden tot gereedschap. Leuk om te zien. In de avond was er Milonga op Plaza Dorrego, waar je de Tango kunt dansen of gewoon kunt kijken. Ook kwamen ze door de straten gedanst in een optocht met trommels! Erg indrukwekkend en maakt de stad tot leven!
Nadat ik in het weekend 2x het klokje rond had geslapen was ik maandagochtend vroeg wakker en helemaal fris en fruitig! Lekker door de stad gelopen, door Florida street, DE winkelstraat van BA en mijn euro's ingewisseld op 'straat' , waar je een goede wisselkoers hebt en er dus zelfs op verdient, hihi ;-))) en ja het zijn echte Pesos) De inhoud van mijn bh was dit keer wel heel veel waard ineens, haha...
Op Plaza Dorrego heerlijk een welverdiend wijntje gedronken met acrobatische - en tango-dansende mensen op het plein, want mijn planning is er!!! Dankzij Lucas ;-p
Morgen met de bus naar Puerto Madryn, maar vanavond nog eerst naar een tango show in het theater! Want DAT mag niet ontbreken als je in Buenos Aires bent geweest....

Wat een ongelovelijke ervaring en spectaculaire show in Tango Porteño, het live orkest en elke dans, zo sensueel en vol passie!
Zoooo mooi, wat een mooie afsluiter van Buenos Aires. Vol met fijne emoties zie ik de komende tijd tegemoet....

Liefs myr


  • 29 Oktober 2013 - 16:52

    Caro:

    Lieve Myrna, wat heerlijk om je reisverslag te mogen lezen. Ik zie het door hoe je schrijft helemaal voor me!

    Have fun! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid-Amerika

Backpacken door Zuid-Amerika voor 2 maanden!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Pablo Escobar

29 November 2014

Guatapé, Piedras del peñol

29 November 2014

Medellin

28 November 2014

Santa Fe de Antioquia

26 November 2014

Playa (no es) Blanca
Myrna

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

South America part 2!

23 Oktober 2013 - 23 December 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: