Salento en Valle de Cocora - Reisverslag uit Salento, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Salento en Valle de Cocora - Reisverslag uit Salento, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Salento en Valle de Cocora

Blijf op de hoogte en volg Myrna

05 December 2014 | Colombia, Salento

De taxi gepakt naar Salento en ingecheckt bij Plantation House. Daar heb ik Lilly, mijn roommie, een gezellige spontane meid uit Hongkong leren kennen. Samen plannen gemaakt om naar valle de Cocora te gaan.
De jeeps vertrokken om 07.30 vanaf het plein. Aangekomen begonnen we aan onze trek van 6 uur! Langs de beroemde "las Palmas", hele hoge palmbomen. De mirador Montaña, waar we hebben geluncht uit onze rugzak en onze trek hebben doorgezet naar een restaurantje ergens bovenop waar ze hele zoete koffie hadden en veel colibri's om te spotten.
Via de rivier weer terug gelopen naar ons beginpunt en zo nét op tijd het circuit volbracht voordat de regen losbarstte! Wat een geluk hadden wij. De Jeep teruggepakt naar Salento...
Ergens lokaal gegeten bij een restaurantje en een afzakkertje gedaan op het plein. Daar zat een groep uit Cali en uiteindelijk hebben we de hele avond met hun doorgebracht, gedanst en aquardiente gedronken!
Een mooie dag ;-)

Een tour van 2,5 uur te paard naar een waterval. Samen met de gids op pad. Hele leuke, mooie en goede paarden! Via steile paden en gewone wegen naar het bos, door riviertjes en smalle paden. Aangekomen bij de waterval was het druk van de mensen die er zwommen. Wat bezielt die mensen, zo warm is het niet! Het begon zelfs te regenen toen we weer t paard opklommen om terug te gaan. Een grote speciale poncho hadden we mee voor op het paard en zo reden we terug! Zo was het heel de tijd wisselvallig weer, maar dat mocht de pret niet drukken. Lekker een paar galopjes gedaan en genoten van de ongelovelijk mooie natuur om me heen, door de vallei met de bergen om ons heen, al het groen en de riviertjes. Mooie ervaring en superpaarden.

Samen met Lilly de bus terug gepakt naar Salento, in deze minibus hebben ze mijn camera en 85.000 pesos, wat neerkomt op ongeveer 30 euro gejat. Gelukkig zonder geweld of iets, maar kwam er wel snel achter en had nog aan mensen gevraagd in de bus of ze mijn camera hadden gezien! Bij de terminal toch voor de zekerheid de hele bus doorzocht maar niks gevonden. De politie was snel ter plekke, wilden me graag helpen maar konden niks meer voor me doen.

Terug in het hostel ben ik samen met Jen een kop koffie gaan drinken bij Sergio en heerlijk uit eten geweest bij Barpapaya, gewoonomdathetkan!
Zo heb ik de dag toch nog fijn af kunnen sluiten en geproost op mijn vader zijn verjaardag!
Ze kunnen alles van me stelen, alleen de herinneringen, die kan niemand me afnemen en zullen voor altijd blijven bestaan! Nu maar hopen dat ik geen alzheimer krijg, haha. Dan zal deze blog met foto's misschien nog eens van pas kunnen komen ;-)

Quimbaya is een dorpje ten noordwesten van Armenia, samen met Jen een bus genomen wat 40 minuten duurde, daar hebben we de middag doorgebracht met een kop koffie, een bezoekje aan de "artesanias", wat een lokaal marktje betekend en een heerlijke lunch met uitzicht op het plein wat vol stond met kraampjes en versiersels voor de kerst.
In Armenia zijn we 's avonds naar Parque de la Vida gegaan, een wachtrij van zeker een half uur om binnen te komen maar was t zeker waard!
Zo stonden er weer allemaal kraampjes voor de ingang waar je van alles kon kopen om het wachten wat aangenamer te maken.
8 December is de dag van het licht en zo hebben ze overal thema's gemaakt in het park met lichtjes. Supermooi om te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 12504

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

South America part 2!

23 Oktober 2013 - 23 December 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: