Zoutvlakte en 50 tinten rood! 1/12/13 - 5/12/13 - Reisverslag uit Purmamarca, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Zoutvlakte en 50 tinten rood! 1/12/13 - 5/12/13 - Reisverslag uit Purmamarca, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Zoutvlakte en 50 tinten rood! 1/12/13 - 5/12/13

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

22 December 2013 | Argentinië, Purmamarca

Vanuit Iguazu geland in Salta, vanaf daar een taxi gepakt naar het busstation met 2 tsjechische jongens , David en Karel. Ik ben met hun meegegaan naar Jujuy!
Daar een auto gehuurd voor 2 dagen om de buurt te gaan verkennen.

De zoutvlakte 'Salinas Grandes' is mooi om te zien. Bij een klein dorpje wat geluncht, ze hadden alleen milanesa met friet of salade (salade bestaat hier uit sla met tomaat) dus toch maar voor t gezonde gegaan!!

Purmamarca is een schattig dorpje en is beroemd vanwege de mooiste 7 coloured mountain!
Onderweg naar Humahuaca zagen we super veel verschillende kleuren in de bergen tevoorschijn komen en vooral ook alle rotsformaties is schitterend om te zien.
Vroeger hadden al deze kleuren hun eigen mineralen, tegenwoordig is het er nog maar 1; en dat is ijzer!
In Humahuaca een hostel gevonden en op het moment dat ik naar binnen wil lopen hoor ik iemand :hollaaaand! roepen, en ja hoor daar waren Nicole en Matt! Wat een toeval, tas in de kamer gezet en zijn met zijn allen uit eten gegaan. Lama Lasagna stond er op het menu met uiteindelijk 5 of waren het toch 6 flessen wijn $-)
Nicole vertelde me dat ze haar telefoon in de Garganta del Diablo heeft laten vallen en ik kon haar verhaal afmaken!!! Jaaa, zij was die amerikaanse meid die bij Isabella in het hostel zat! Whahahahaha, wat is de wereld toch klein.

Na een ontbijt (as usual, brood met marmalade) en een goede kop koffie rijden we naar boven via Abra Pampa naar het meer laguna de pozuelos. Je moet een onverharde weg nemen, op die weg zijn er kruisingen waar geen bordje bijstaat dus is het gokken...na een ruim half uur te rijden komen we bij een huisje en konden ze ons de goede weg opsturen! Het is er stil, je ziet alleen maar lama's en wat schapen en af en toe een koe. Een uitgestrekte vlakte en bergen met een storm op komst in de verte. De bliksem kun je goed zien. Daar rijden we dan....in 'the middle of nowhere'
Een vos komt voorbij met zijn prooi in zijn mond en we komen langs een 'rodeo school'. Na zeker bijna 2 uur te hebben gereden komen we aan bij het meer. Jawel de rosegekleurde Flamingo's zijn er!! Missie geslaagd en weer terug naar de bewoonde wereld via een andere weg en dat ging een stuk sneller.
In Tilcara een leuk hostel gevonden met mooi uitzicht over de bergen.
Uit eten geweest en had een lokaal gerecht gekozen, locro! Erg lekker.

Om 09.00 waren we weer terug in Jujuy en ik kon gelijk al een bus pakken naar San Pedro de Atacama in Chili, dus ik heb de tsjechische jongens gedag gezegd en ben op de bus gestapt!
Op naar de woestijn....op naar Chili....