Guatapé, Piedras del peñol - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Guatapé, Piedras del peñol - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Guatapé, Piedras del peñol

Blijf op de hoogte en volg Myrna

29 November 2014 | Colombia, Medellín

Piedras del peñol
Na een busrit van iets van 2 uur kwamen we aan bij piedras del peñol.
Met een "tuktuk" zijn we omhoog gegaan totaan de trap. Daar hebben we eerst even geluncht met al het mooie uitzicht voordat we al die 659 trappen op zijn gelopen.
Bovenop de berg/rots had je fantastisch uitzicht over het landschap, de bergen en de meertjes ertussen. Echt spectaculair! Het zonnetje scheen ook lekker en er stond een windje.
Na de klim naar beneden hebben we een taxi gepakt naar het centrum van Gautapé. Yeah er is een optreden op t plein en wij zitten in hetzelfde hostal als een van de bandjes!
Onder t genot van een maaltijd hebben we de hard rock/ heavy metal aangehoord en de pogoënde (het tegen elkaar opspringen, slaan en schoppende) mensen gezien! Wat een takkeherrie zeg! Gelukkig hadden we een tv in onze kamer en hebben we ratatouille in t spaans gekeken!
Met de "fijne" optredens op de achtergrond proberen te slapen...nadat t afgelopen was hadden ze nog een afterparty IN ons hostel, het uitbundige geblér hield na enige tijd op...in de tussentijd wilde ik mijn hoofd echt in het kussen stoppen!
Om 07.00 in de ochtend gingen de kerkklokken af! Ja we zaten er natuurlijk naast, dus een hele lange nachtrust is er niet bepaald van gekomen....en deze klokken luidden elk uur totdat ze om 09.00 aan de zondagsdienst waren begonnen.
Zo waren we al snel na t ontbijt klaar om terug te keren naar Medellin.