Puerto Plata - Reisverslag uit Puerto Plata, Dominicaanse Republiek van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Puerto Plata - Reisverslag uit Puerto Plata, Dominicaanse Republiek van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Puerto Plata

Blijf op de hoogte en volg Myrna

13 November 2014 | Dominicaanse Republiek, Puerto Plata

Puerto Plata is de stad vlakbij, het is coloniaal, heeft kleine pleintjes met wat kleurige huisjes van baksteen en hout zover we het hebben bekeken. Niet zo heel erg speciaal, wel was de teleférico leuk, de kabelbaan naar boven waar zich de top van Pico Isabela bevind op zo'n 780 meter hoog. Daar heb je uitzicht over puerto plata tot aan cabarete. Montecristo staat bovenop, er is een dichte grot, een botanische tuin waar je de bloemen moest zoeken en de lagun was bruin....tijd om weer snel te gaan lunchen in Sosua.
Sosua heeft een leuk strandje met veel winkeltjes, sommige dominicanen spreken wat woordjes nl...de mooiste uitspraken waren : "de winkel van sinkel, goedkoper dan de blokker" en "dekatkrabtdekrullenvandetrap" en "kijken is gratis"
Helaas is er veel prostitutie te zien hier op de straat en gaf het ons een heel onaagenaam gevoel er te lopen...
Er rijdt een collectivo, genoemd guagua, tussen de steden,dat is een kleine minibus als openbaar vervoer, er passen hier wel zo'n 23 personen incl chauffeur in! Hilarisch en je betaald er nog geen euro voor ;-)
Onderweg werd Eva nog ten huwelijk gevraagd door een gezellige rastaman! Met een klop op het metaal van de bus stopte de chauffeur en werd ze gered doordat we aan waren gekomen op bestemming!
We zijn weer terug in cabarete...