San Pedro de Atacama (SPdA) 6/12/13 - 10/12/13 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Myrna Priem - WaarBenJij.nu San Pedro de Atacama (SPdA) 6/12/13 - 10/12/13 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

San Pedro de Atacama (SPdA) 6/12/13 - 10/12/13

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

22 December 2013 | Chili, San Pedro de Atacama

In San Pedro is het lekker warm. Een hostel gevonden in het stadje, waar iedereen hier tours aanbied! Er is zoveel te doen.
Ook Nicole en Matt zijn in San Pedro aangekomen en samen een drankje gedaan, erg gezellige en leuke mensen ontmoet.
Met Aparna (uit Boston) een fiets gehuurd en naar Valle de la Muerto gegaan. Daar hebben we oa de sandboarders aangemoedigd.

De Geysers! Wow wat gaaf om te zien. Het is wel om 04.30 vertrekken en het is dan wel heel koud, maar zeker de moeite waard. Heerlijk een kop koffie en een broodje met het uitzicht, daarna nog een duik genomen in de 'hotsprings' bij de geysers. Vervolgens de 'magnetische' hellingproef gedaan...echt bizar....je zet de motor uit van het minibusje, haalt de handrem eraf en we rijden langszaam achteruit omhoog, tsja hmmm best cool!!!
Onderweg de meest beroemde rotsen gezien voor de gepassioneerde rotsbeklimmers en mooie vogels in de natuur. Bij een klein dorpje genoemd Socaire nog even een stop gemaakt voor een heerlijke empanada.

Cejar!
Heerlijk dobberen in een van de zoutlagunes.... Wat leuke foto's maken bij de zoutvlaktes met de rest van de groep! En de zonsondergang bekijken met een pisco sour en nootjes. Volop genieten dus in een mooie omgeving en rust.

Antiplanicos!
Met z'n allen op tour! (Nicole, Matt, Nefeli en Vanessa) op naar de zoutvlakte voor een heerlijk ontbijtje en daarna een film met uitleg over de natuur en de vogels. Ze hebben hier meerdere flamingo's. De flamingo 'James' is de meest bekende en die zagen we ook rondvliegen. Het uitzicht is weer ruim met alle bergen eromheen...
Vervolgens rijden we naar 2 meren die omringd zijn met vulkanen! Daar nog geprobeert een steen rechtop een rots te zetten. Dat kan als je het goed doet ivm de magnetische velden!!!! Heel bizar weer.
Even een kerst-fotoshoot gedaan met muts op en al ;-)
All I want for christmas is.....

De avond samen met Maycold, van de agency, in de woestijn sterren gekeken met een fles wijn erbij. Hier in SPdA hebben ze 300 dgn heldere nachten en hier kan je ook de meeste sterren zien! Ik heb nog nooit zoveel sterren bij elkaar gezien en dan ook nog eens in een oase van rust. Mooie ervaring!

Dagje relaxen in San Pedro de Atacama met Vanessa.
We zijn wat gaan lunchen met haar vrienden, die reizen zuid amerika af op de fiets als huwelijksreis! Respect voor hun, is behoorlijk afzien af en toe. San Pedro is een leuk dorpje met leuke restaurantjes en op de Plaza waren ze de kerstboom aan het opzetten. Onze lokale vrienden nog gedag gezegd en de bus gepakt naar La Serena.