Iguazu Falls 29+30/11/13 - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu Iguazu Falls 29+30/11/13 - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Myrna Priem - WaarBenJij.nu

Iguazu Falls 29+30/11/13

Blijf op de hoogte en volg Myrna

30 November 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

In de ochtend begon het te stormen. Enorme onweer en keiharde regen. Voor de watervallen hoefde je alleen naar buiten te kijken vanaf het ontbijt, wat een ellende zeg. Na mijn zoveelste kop koffie een besluit genomen om maar naar de braziliaanse kant te gaan. Bij de busterminal kwam ik Isabella tegen uit Duitsland, we namen dezelfde bus en vanaf dat moment had ik een leuk iguazu-maatje!
De braziliaanse kant is supermooi, daar heb je een goed overzicht over alle watervallen. Wat zijn het er veel!
Op het eind bij de grote waterval is er nog een brug waar je op kan lopen. Doordat er wind stond werd je zeiknat binnen enkele minuten! Een natte spijkerbroek en zelfs onze jassen waren doorweekt, maar wat hebben wij een lol gehad ;-)

Voor de volgende dag afgesproken om naar de Argentijnse kant te gaan.
Bij binnenkomst met het treintje naar het spectaculaire Garganta del Diablo gegaan. Daar was het een drukte, dus besloten later terug te komen op de dag.
Hier kun je de watervallen overal van bovenaf zien! Wat ongelovelijk krachtig en indrukwekkend is dit om van zo dichtbij te zien! We liepen langs alle watervallen in het zonnetje en het verbranden ging hard! Waar je altijd net iets te laat achter komt, haha. Isabella vertelde me nog een verhaal over een amerikaanse meid uit haar hostel die haar Iphone in de Garganta del Diablo heeft laten vallen! Oeps.....zóóó dichtbij sta je dus!

Aan het eind van de dag hebben we nog volop kunnen genieten van de Garganta del Diablo, de zon scheen nog volop en hadden daardoor nog een mooie regenboog boven de waterval. Wat een mooi natuurverschijnsel is dat alles bij elkaar! En vooral genieten.
We hebben samen nog een wijntje gedaan in het grote zwembad bij mijn hostel en een hapje gegeten.